Skip to main content

EXKURZE DO BRUXELLESU

Bruxelleský blog

Dobrý den vážené kolegyně a kolegové.
Rozhodl jsem se napsat o exkurzi do Bruxellu, kterou nám umožnila judr. Marie Hohenbergerová, za což velice děkuji!
Původně jsem chtěl napsat po vzoru kolegy Michala, celý blog na jedno písmeno, ale po půl hodině přemýšlení jsem přišel pouze na „Bruxelles byl boží“ a to se mi zdálo na blog poněkud málo, proto raději začnu normálně a pěkně po pořádku.
Den první odjezd.
Odjezd byl stanoven na 8 hodinu ranní od děčínského kina Sněžník, ráno jsem musel ještě nakoupit potraviny, především ty tekuté, výběr ovšem trval tak dlouho, že jsem se bál, že dorazím pozdě. Ovšem tato obava, jak se nakonec ukázalo, byla naprosto zbytečná. Poněvadž nám bylo oznámeno, že autobus má drobné zpoždění V 10:30 tu byl autobus jako na koni . Bohužel i s obsahem, který tvořili žáci z Českých Budějovic „kde by chtěl žít každý, teda krom pana Prácheňského.....“ také tam byli zástupci jejich učitelského sboru, kteří jak se časem ukázalo nezklamaly a dostály hrůzostrašných pověstí, které kolují o středoškolských „profesorech“. Toto sousloví připomíná spíše oxymóron, ale bohužel již je tomu tak.
Cesta byla poměrně poklidná. Jediný problém, který jsem zaznamenal, bylo houpání autobusu, které značně znesnadňovalo naší alchymistickou práci v oblasti lihovin. Jejíž náplní bylo smíchat gin s ginem tak, aby výsledný produkt obsahoval dvojnásobné množství alkoholu , což bylo opravdu náročné. Ale díky bohu, slečna Denisa Jandová později přišla na postup jak smíchat 3 rumy tak, aby měly 112,5%, což je naprosto úctyhodný výsledek. Jinak cesta probíhala bez větších problémů a kolem 10 hodiny jsme dorazily do Bruselu.
Komunikační bariera.
Když jsme konečně dorazily k hotelu Etap a vysoukali se z autobusu, nastal první problém: komunikace. Ubytování se zařídilo poměrně snadno, poněvadž recepční mluvila anglicky, ale poté nastal horor. Po ubytování jsme se rozhodly, že se s paní doktorkou a ostatními odvážlivci podíváme do města, ale jelikož hotelové oblasti jsou umístěny na periferiích města, museli jsme využít taxi a to byl kámen úrazu, taxikáře nám díky bohu zavolala recepční, ale když dorazil, zjistili jsme, že neumí moc dobře anglicky, nikdo z nás neuměl Francouzky ani Německy a to opravdu snižovalo možnost komunikace. Nakonec jsme se dohodly, že nás taxikáři odvezou na náměstí Grote Markt, ovšem dle mého mínění nám páni taxikáři udělaly vyhlídkovou jízdu po bruxellesu, protože město bylo asi tak 4 km daleko. Jeli jsme po dálnici tak 15 minut a to poměrně závratnou rychlostí místy až 160 km/h. Město je docela pěkné ale dosti malé, myslím, že se nám povedlo do dvou hodin projít to nejzajímavější. Jinak je tento starý základ města obklopen sítí dálnic, kterými se člověk přesouvá na ostatní místa jako Heysel plateau atd. Cesta zpět do hotelu byla sice stejně dlouhá, ale jednou tak drahá, za cestování jsme daly dohromady asi 85 euro. Ale všichni se mnou asi budou souhlasit, že to stálo za to!
Den druhý.
Druhý den se mi nechtělo vůbec vstávat. Bohužel tento jev zapříčinil to, že jsem se do autobusu dostavil s 10 minutovým zpožděním a tím jsem u učitelského sboru a pár důchodců, kteří byli, bůh ví, proč s námi, vyvolal značnou nevoli. Na řešení problému přišel Axiom (kolega Pepa Čermák), který požádal paní, která si nejvíce stěžovala, aby si vystoupila. Nakonec si tedy bohužel nevystoupila, ale byla ticho. Zhruba po 30 minutách jsme dorazily do Heysel plateau a vydali se do mini-europe. Mini-europe je docela povedená minireplika zajímavostí v každém státě Evropy. Poblíž tohoto úžasného parku je monumentální stavba s názvem Atomium. Atomium je model základní buňky krystalové mřížky železa, zvětšený 165 miliardkrát, 102 metru vysoký a vážící bez, mála 2400 tun, bohužel se nám tuto bruselskou pamětihodnost nepodařilo navštívit, jelikož jsme se delší dobu zdržely v mini-europe a nechtěly jsme dorazit opět pozdě. S tím že jsme se dohodly že Atomium navštívíme až další den před odjezdem (čehož jsme poté litovaly). Dále jsme se přesunuly do evropského parlamentu. Kde jsme nejdříve poobědvaly. Poté následovala beseda s europoslancem MUDr. Miroslavem Ouzkým. Debata byla velice zajímavá, sice chvilku trvalo, než se debata rozproudila, ale nakonec pan Ouzký předčil moje očekávání. Poté jsme pokračovaly opět na náměstí Groste Markt, kde jsme měli rozchod, jelikož jsme tam byli už předchozí večer, nebylo tam nic nového k nalezení. Nakonec naše skupina skončila v Mc. Donaldu kde si slečna Zuzana Knejflová dala happy meal a mi ostatní jsem řešily jak se anglicky řekne dvakrát, protože jsme se s Pepou Novým nemohly v nastalém zmatku dohodnout jak si objednat dvě pití a mě napadlo jedině zwaimal, což v kombinaci s angličtinou zní dost podivně. Poté následovala večeře, byla opravdu výborná, bohužel na ní padlo definitivní rozhodnutí, že místo abychom odjely, až druhý den večer pojedeme hned ráno, aby nedočkavý důchodci stihly včas vlak domů. Večeře dopadla velice dobře a kolem 24 hodiny jsme se vracely do hotelu.
Den třetí.
Třetí den započal vlastně už cestou z restaurace a to poměrně kvalitně, kde se nám při focení s krávou (před restaurací byla vycpaná kráva) povedlo vysypat celý košík vizitek a to opravdu zaujalo velké množství kolemjdoucích. Cesta do autobusu probíhala poměrně dobře, i když poněkud klikatě Big Grin. Spát jsme šli kolem 4 ráno, tak že jsem nebyl ráno schopen vstát a dostat se z postele bylo velmi složité. Na cestě zpět většina autobusu pospávala a tak byla cesta velice klidná, bohužel se naplnilo moje očekávání a uvízly jsme v zácpě a tak cesta neubíhala tak rychle, jak bych si přál, ale díky Aštarovy, (jediný pravý bůh (pro nás smrtelníky se zjevuje také jako Jan Horáček)), cesta proběhla bez nejmenších problémů a kolem 20 hodiny jsme dorazily na autobusové nádraží v Děčíně.
Zhodnocení akce.
Bylo to opravdu super, jediné čeho lituji je, že jsme odjely o den dříve a že tu chyběly naši milovaní kantoři!!!

Fotky z Bruselu

Obrázek uživatele Deny Jandová

Pár fotek z Bruselu jsem vložila do galerie Smile.

axiom

a ze mne udělala taky axioma Laughing , každopádně - jo jinak ta slečna na kole byla fajn Rolling On The Floor - ještě 14dní jsem měl bouli jak jsem z ní slejzal Big Grin

Axiom?

Obrázek uživatele Deny Jandová

No vždyť jsi axiom ne? Laughing To se nedivim, ta slečna byla dobrá. Myslim, že tam na tebe čeká ještě teď Wink.

Jinak do kantorů počítám

Jinak do kantorů počítám samozřejmě všechny . Tak že i paní docentku Evu Dontovou paní Danu Landovskou atd.

Doplnění

Vladíkova vyčerpávající slova vyřkla snad vše, jen by jsem doplnil prohlídku známé sošky čůrajícího panáčka která je velmi populární, mne osobně nezaujala vůbec. Na to, že všade prodávají jeho podobizny tak nic moc ... .
Každopádně by jsem rád dodal své zážitky:
Město je velmi zvláštní - prakticky jen průchodem do vedlejší ulice se dostaneme do úplně jiného prostředí (černošská, vietnamská a jiná čtvrť ). Jejich církev mne zaujala při návštěvě kostela kde nemají klasického bílého Ježíše, ale černého. Cestou dál jsme zabloudili do nádherné budovy - antické sloupy a sochy při bližším průzkumu jsme zjistili že se jedná o justiční palác. Velmi mne zaujal způsob s nakládáním odpadků - oni prakticky nemají před domy popelnice, ale nechávají tam pytle, docela hnus v tak pěkném městě. Později jsem se dozvěděl od Radka, že tak jednají z důvodu bombového nebezpečí. Co se mi ale velmi zalíbilo(a trošku bylo líto že u nás je to nemožno) byli pouliční stojany s koly, které si za poplatek prostě vypůjčíte a jedete.
Večeře byla výborná - prostředí, jídlo i hudba, akorát by mne zajímalo, zda neměli úrodu brambor nebo proč byla jen jedna.

Tedy na závěr my nezbývá než též vyjádřit poděkování paní doktorce Marii Hohenbergerové , paní docentce Dontové a studijnímu oddělení tedy paní Landovské za umožnění Applause

btw.: toho Axioma se už asi nezbavím co? Rolling On The Floor , každopádně tu paní jsem měl vážně "rád" - určo se tam už nikdy nepodívá tak ji snad seriál v televizi (nebo nevím naco ona mohla ještě pospíchat), není životně důležitý. Hlavně ti žáci když už se jich tam pár dostalo tak si to snad mohli užít

brambora

Obrázek uživatele Deny Jandová

Pepo, to je přece jasný, aby jsi snědl víc masa a pak si mohl pít Laughing . Přece nebudem jíst v Bruselu brambory, ale třeba kdyby jsi si řekl, tak by ti přidali Laughing .

Brambory

No já nevím, mě osobně nedělá problém sníst hodně masa a k tomu hodně brambor tak že si myslím, že v rámci evropské unie (dříve RVHP) jim zakázaly pěstovat brambory s odůvodněním, že jich je hodně v polsku a místo brambor ať raději rozvíjejí černouhelné doly a těžké huťe.

rozdělování

no jen bych nerad byl brzo rýžožroutem, na brambory a knedlíky si nenechám sahat. tydlety všechny normy a předpisy mne fakt neba - dobrej dotaz byl na pana poslance s tim cukrem - zda budeme mít vůbec čím to osladit EU našim předsednictvím.
jo papat maso je fajn což mi připomíná že v sobotu v hospodě u martínku na škrabkách jsou zabijačkové hody (pro bližší info a místo ale doporučuji si tam zavolat) Cool

Maso

cože u jirky? hmmm tak to by se tam mohl vládík ukázat a co ty doraziš tam že by jsme si mohly dát jedno a pokecat pěkně u masa. (jedno prase smozřejmě na půl)

velká hamina

no u policajta je zas nějaká zabijačka - pani vaří výborně tedy se stavuju určitě a jedno vždy po dobrém jidle bodne, tedy rád tě tam uvidím Big Hug . místní zvěsti praví že je to od cca 6ti tedy, ale to případně ještě upřesním. já tam přijdu někdy po páté.

Brusel, parádní exkurze

Obrázek uživatele Deny Jandová

Musím uznat, že Brusel byl opravdu skvělá akce. Sešla se tu skvělá parta lidí, i když pár nám jich chybělo (hlavně osazenstvo místnosti 234), ale my jsme na ně v dobrém vzpomínali. Velký dík patří paní doktorce Hohenbergerové, která na tom měla největší zásluhu, ale samozřejmě dlužíme velký dík také paní docentce Dontové a našemu skvělému studijnímu oddělení, tedy paní Landovské Wink. Proto za všechny moc děkuji.
A musim souhlasit s Vláďou, bylo to opravdu super!!!

PS:

Chtěl bych se především omluvit za chyby v blogu, které jsem přehlédl. Jistě jich nebude málo. Když jsem se snažil vnutit článek kolegovi michalovi na cenzuru řekl mi, že mi to raději zkritizuje veřejně Big Grin jinak doufám že vám tento článek bude ponaučením, jak se to nemá dělat! Váš Vládík