Skip to main content
Javascript is required to view this map.

Varhošť podruhé (extrémek)

Posted in
Datum
14.02.2009 08:15

Skutečný průběh výletu na Varhošť:
v 8.15 jsme se sešli na nádraží v Děčíně. Vlak v 8.28 jsme stihli, 17minutovou pauzu v Ústí nad Labem někteří vyplnili návštěvou McDonalda, jenže měli snídaňové menu... V 9.16 jsme odjeli autobusem č. 11 směrem na Sebuzín. Jelikož stejným busem jela i skupina jiných turistů, vystoupili jsme s nimi na zastávce Sebuzín, rozcestí, což se zpětně ukázalo jako chyba, protože oni turisté pravděpodobně nešli na Varhošť Smile. Nakonec jsme trefili ke správnému rozcestí a po určitých pochybách jsme nalezli i žlutou značku vedoucí přes Krkavčí skálu na Varhošť. Nalezení značky jsme oslavili svačinkou v podobě tvarohových buchet a bonbonů. Radost vyprchala při stoupání lesem, kde jsme si s mírnými obavami přečetli značku OBTÍŽNĚ SCHŮDNÉ, 450 m. Zima, vítr, kopec, šikmá cestička, kde pod sněhem byl led... Ale Krkavčí skála nám útrapy částečně vynahradila - téměř kruhový výhled (protože nepřekáželo listí na stromech). Kdyby nebyl opar, tak by byla pěkně vidět Milešovka i Říp. Občas mezi poletujícími vločkami vykouklo i slunce.

Od Krkavčí skály ležela na zemi souvislá vrstva sněhu, naštěstí nebyl hluboký. Blízko Varhoště nás překvapil vichr zvedající oblaka sněhu, na cestě vytvářel závěje a spolehlivě zametal naše stopy. Vyplazili jsme kopec a vzdorovali větru na rozhledně (strašná zima). Občas vysvitlo slunce, ale vichr tam neustal. Vyfotili jsme, co se dalo, a sestoupili do závětří kamenné podezdívky. Další svačina. Mezitím obdivujeme cyklistu, který právě vytlačil své kolo pod rozhlednu.

Od rozhledny jsme putovali po téměř nesjízdné silnici (místy až 15 cm sněhu na vozovce, přesto tam jelo jedno auto!) do Čeřeniště a Němčí (kupodivu zase do kopce). Z Němčí konečně cesta klesá, jenže až příliš prudce. Kolem cesty leží zlámané a vyvrácené stromy. Procházíme Průčelskou roklí, kde jsou na potoce umělé vodopády. Tedy spíš ledopády. Do Brné jsme dorazili 7 minut po odjezdu plánovaného autobusu, takže nestihneme vlak. Zato stihneme McDonald's, což radostně rozebíráme ve vyhřátém autobusu odjíždějícím v 16.03 h Smile. Co dodat - spokojení, že už to máme za sebou, a najedení jsme přijeli v 17.30 do Děčína, kde byl výlet zakončen.

Propozice k výletu

PřílohaVelikost
2009-02-14_Varhost.pdf40.49 KB

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Varhošť podruhé

Obrázek uživatele Dana Majerová

Tak děcka, doufám, že se pochlapíte a půjdete oslavit Valentýna pěkným extrémkem Smile Rozhledna Varhošť slibuje podobný marast, jako když ji část studentstva navštívila koncem listopadu, tak si to nenechte ujít!

Díky bohu, bohužel ne.

Opravdu bych šel velice rád, ale musím se učit!!!!Big Grin

Skvělý výlet

Obrázek uživatele Deny Jandová

Výlet na Varhošť se opravdu podařil. Sice foukal dost silný vítr, ale nakonec se ukázalo i sluníčko a tak jsme mohli udělat překrásné fotky:-))). Místy bylo i 30 cm sněhu. Takže jsem si ho užila i místo lyžáku, což bude vidět i na fotkách Big Grin . Na závěr jsem se stavili v McDonald's, což byla skvělá tečka za velmi vydařeným výletem:-)).

Pěkný výlet

Pěkný výlet, bolavé nohy, ale krásná panoramata.

V

Ve volných večerech vymýšlím vhodné vohodnocení výletu, Varhošťským větrem vymrzlé vědomí však vykazuje velkou vytrvalost vůči vynucování vyplodit výsledky. Ve větě, výletníci vytrpěli vražedný výstup včetně větru vanoucího vysokou v, vychutali velekrásný výhled, večer věrni vyhládlým vnitřnostem vcucli večeři, vesele (však vystřízlivělí!!) vjeli v Děčín (vážně velmi vošklivé voznačení), vyčerpáni vysedáváním ve vlaku. Vřele varuji všechny vynechavší včerejší výlet, vyběhněte vrch Varhošťský.

Vydařený výlet

Obrázek uživatele Dana Majerová

V Sebuzíně výletníci vystoupili v 9.40, vesele vyrazili. Vbrzku však veselí vyprchalo (vymyslel výlet vrah?). Vylézajíc vršíčky, vršky + vysoký vrch Varhošť, všichni vymrzli. Vítr vychyloval vyhlídkovou věž, výletníci však vydrželi. Vyfotili všechno vůkol, vytáhli "vdolky", vypili vymrzlou vodu. Ve větrných vírech vířily vybělené vločky. Vidina vytopeného vlaku vedla vracející výletníky vesnicemi. Viděli vývraty (vrzající větve většinu vystrašily), vodoteč, vodopád(k)y. Vyčerpaní vynechali vlak, vyplenili McDonald's. Vpodvečer ve vlaku vyhodnotili výlet: všichni vydrželi, vítězíme!

Výhružka

Vaše vlažné vyhvězdičkování výšlapu vážně vyhrocuje vztah výletníka vůči Vám!! Smile

Výlet ve velkém větru

Obrázek uživatele Deny Jandová

Ve vlaku vše vesele vypadalo. Výletníci ven vystoupili. Vše vypadalo vřele. Ve vteřině však vítr velký. Vymrzlí "vyběhli" vysoký vrch. Vyfotili vše, Varhošť, vánice, vysoké větve, valachy + velkého vytrvalce. Vypili vše vodnaté, většina vody však vymrzla. Velké vibrace vysoké vyhlídky vyhnaly výletníky ve vteřině. Velice vymrzlí + vyčerpaní vyšli vpřed. Vánek vodešel. Vedro vešlo. Vločky ve výšce vytvořily velké vrstvy, vozovka vytracena. Výborně, výletníci vycítili výfuk vozů. Vypálili vpřed. Vesele vypadající vpadli ve vůz.
Výborná večeře vyřešila výtky. Vše vyšlo. Veselí výletnící vyrazili vlakem vpřed vonící vaně.

vo velikonocích vymyslet

vo velikonocích vymyslet výletníkům výlet.válení vynechat. vyjít/vyběhnout vmžiku všudypřítomné vrchy.vychutnat vlídný vzduch.vyfotit vyhlídky, vysmáté výletníky.vyčerpaně vpodvečer vyhledat vonící večeři, vypít vínečko.večer vyspávat,vytrávit výlet

"Radost vyprchala při stoupání lesem..."

...taková lež, já měl radost celou cestu a jediný kdo mi jí kazil byli ti tři za mnou co pořád něco fotili a zdržovali výlet, já počítal že do oběda budeme doma Big Grin

za tebou?

Obrázek uživatele Deny Jandová

No za tebou jsem byli jen ve chvíli, kdy jsme byli těsně pod rozhlednou, jinak si šel celou dobu buď za náma nebo vedle nás:-))))

sakra

sakra, už na to přišla... Smile

nádhera

Dnes jsem se tam byl(jel a pak šel Laughing podívat. opravdu nádherný výlet a těch lidí tam. věk rozmanitý - 4leté děti aj již zasloužilý důchodci. v tu zimu to musela být sranda Smile
Cestou domu se stavil na Vrabinci kde jsme zjistli pomocí GPS, že výškový rozdíl mezi tou silnicí dole a nejvyším bodem (kam jde vlézt bezpečně) je 210m, což je na celkem krátkou cestu dosti. Rozhodně opět doporučuji tyto výlety podniknout Smile